[VN összefoglaló] AMNESIA 1/?

Nohát, most már bővebben tudok nyilatkozni AMNESIA-ról.

Ugyan még csak Shint játszottam végig, de már így is látom megérdemli a nagy hűhót, sokkal jobban élveztem mint hittem hogy fogom.
Már a legeslegeleje meglepett. Egy furcsa helyen találom magam, ahol Orion elmeséli - aki egy szellem -, hogy mikor ellátogatott az emberi világba véletlenül beleütközött a szellemembe, és belémkerült, a tudatom pedig az emlékeimmel együtt beljebb szorult ennek köszönhetően. A hely ahol vagyunk egy semleges kis rés a párhuzamos világok peremén, és csak én tudhatom melyik valóságból jöttem. Tökre meglepett ez a scifi-alapsztori.
4 világ közűl választhatok: Szív, Pikk, Káró, Treff
Mindegyik valóság értelemszerűen más, mert mindegyik döntésnek egy életben megvan a maga variációja a sok ezer valóságban.

AMNESIA inkább detektív-történet, mint romantikus játék. Ugyan romantikus-szálon fut, és szerelmi háromszög is van benne, mégis a rejtély megoldása kap kulcsszerepet benne.

Shin esetében ez azzal kezdődik, hogy balesetet szenvedek, amiről később kiderül annyira nem is az.
Egy kórházban ébredek, miután a Szív világot választottam. Kiderül balesetem volt pár hete, mikor elmentünk páran egy kis kirándulásra, ahol megszálltunk egy vendégházban. Leestem egy szikláról, mikor elrohantam Shintől, aki ezután elrohant a többiekhez, hogy hatékony mentőcsapatot szervezzen, ő pedig ottmaradt a fogadónál megvárni a rendőrséget. A rendőrség ezután őrizetbe helyezte, de elengedték mert nem találtak bizonyítékot a bűnösségére. A rejtély pedig innen indul. Ki a tettes? Mi történt valójában azon az éjjelen? Shin lökött le? Kiben hihetek?
A játékban nincs elbeszélés, se a gondolataim. Orion beszél a tudatalattimban, és csak a választási pontoknál dönthetek. A játék 1 hónapot ölel fel, augusztus 1-től 31-éig, mikor is lelepleződik a tettes.
A rejtélyre valahol a végefelé kezdtem rájönni, de még akkor se állt össze az egész kép, csak miután utolsó nap elmagyarázták. Bevallom egy ponton a játék nagyon félelmetes irányba húzott, mikor visszamentek a helyszínre, hogy újra eljátsszák ami akkor történt, hátha új dolgokra derül fény. Az egyik csapat rátalált egy perdöntő bizonyítékra, hogy nem baleset volt, mert vérnyomokat találtak. Leestem a szikláról, de nem vesztettem el az eszméletem, valaki rámtalált, és segített feltápászkodni, olyasvalaki akit ismerek, de aztán rámtámadt, és akkor koppant a fejem egy nagyot a kövön. Akkor jövök rá bárki lehetett a tettes, senkiben nem bízhatok meg Shinen kívül, bár ő a legrejtélyesebb egész végig szinte. Később újra becsukja a rendőrség mert új bizonyítékot találtak, míg a valós tettes próbálja eltűntetni a bizonyítékokat.
Nekem valahol azok a horror-filmek jutottak eszembe, mikor egy csapat diák talál egy hullát, és aztán egymásra mutogatnak, majd mindegyiküket szépen lassan kinyírják. Oké, itt nem ez a helyzet, de akkor is félelmetes volt.
Maga az, hogy nem tudom ki mond igazat, és mivel nincsenek emlékeim ki milyen volt, ezért még magamra se számíthatok. Lassan aztán látok pár emlékfoszlányt, és azokból próbálom összerakni a kirakósdi, majd a legvégén visszaemlékszem pontosan mi történt, megoldódik a rejtély, Orion pedig eltűnik, és soha nem fogok rá emlékezni.
Shin apja véletlenül megölt valakit mikor részeg volt, ezért is nagy  a gyanú hogy Shin szándékosan lökött le.Toma és én maradtunk csak a barátai, gyerekkorunk óta ismerjük egymást. Annak ellenére hogy visszahúzódó típusnak tűnik szereti a nyüzsgő helyeket, nem beszél hiába, és zavarba jön ha megfogja kezem nem pedig akkor mikor lesmárol ( amikből van jópár CG). Tetszett a karaktere, és komolyan volt egy pont mikor azt hittem meg akart ölni, de a romantikus beszólásaival képes azonnal eltűntetni a kételyt belőlem.

Akit érdekel bővebben az összefoglalója itt elolvashatja.

Az anime egyelőre nem tudom melyik valóságban játszódik, lehet összekuszálták, mert Shin routejában Shin ugyan dolgozott a Meido Shitsujiben, de az már régen volt, és kórháznak nyoma sincs. Ukyoura viszont nagyon kíváncsi vagyok, ő az egyik BAD ED-ben megölt.T_T

Megjegyzések